ооо

Доброго дня! Сподіваємось, матеріали нашого блогу будуть для Вас цікавими та корисними! Виставка "Освіта Запорізького краю 2017"

Управління закладом освіти

Для реалізації Програми розвитку Малокатеринівського навчально-виховного комплексу «Мрія» творчою групою вчителів був запропонований та реалізований методичний проект «Сучасні інноваційні форми розвитку компетентності педагогів в умовах неперервної освіти».
В процесі впровадження в НВК створено інноваційну модель діяльності методичної служби як центру неперервного професійного вдосконалення педагогічних кадрів на засадах освітнього менеджменту й маркетингу за рахунок:
-   модернізації структури методичної роботи, методичного супроводу;
-   упровадження сучасних освітніх технологій;
-   вивчення, узагальнення й упровадження в педагогічну практику досвіду використання інновацій, технологій, сучасних форм організації навчально-виховного процесу.
«Від творчо працюючого вчителя – до творчого колективу» - одна з тез, яка є домінуючою в діяльності педагогів НВК. Відтак учителі ведуть пошук інтерактивних технологій навчання, активно втілюють їх на уроках, у позаурочний час, у гуртковій та індивідуальній роботі. Звісно упровадження новітніх технологій передбачає спеціальну підготовку вчителів. Тому педагогічний колектив спрямовує свою роботу на вдосконалення й осучаснення системи навчально-виховної роботи.
Модернізація науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, система нарощування й оновлення фахових знань, утілення в роботу нових педагогічних ідей і технологій, вивчення, узагальнення й поширення педагогічного досвіду – усе це складники розв’язання цього завдання.
У практичній роботі спираємось на особисто орієнтовану модель методичної роботи, яка забезпечує максимальне розкриття творчого потенціалу кожного вчителя і якомога повніше залучення його до перебудови системи освіти.
Основними завданнями методичної роботи в гімназії є:
1.1                  Забезпечення високого методичного рівня проведення всіх видів занять.
1.2                 Підвищення якості  проведення навчальних занять на основі впровадження нових інформаційних технологій.
1.3                  Професійне становлення молодих викладачів.
1.4           Якісна підготовка й проведення методичного тижня й методичних днів, підвищення їхньої ролі в удосконаленні педагогічної майстерності керівного й викладацького складу гімназії.
1.5                  Продовження педагогічних експериментів щодо пошуку нових технологій , форм і методів навчання.
1.6                  Виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих вчителів.
1.7                  Організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями      в галузі освіти.
1.8                  Приведення методичного забезпечення навчальних предметів у відповідність із вимогами нових нормативних документів у галузі освіти, навчальних планів і програм.
1.9                  Організація й проведення робіт з підвищення якості ведення всіх документів з організації й обліку методичної роботи та їхньої розробки на наступний навчальний рік.
1.10              Упровадження в навчальний процес навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення  автоматизованих систем навчання,  систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем, розробка програмного забезпечення для проведення навчальних занять і впровадження їх у навчальний процес.
1.11              Зосередження основних зусиль МО на створенні наукової бази знань в учнів випускних класів для успішного вступу їх до ВНЗ за обраною спеціальністю.
1.12              Проведення робіт з удосконалення комплексної програми виховання учнів , формування в них високих моральних якостей.
1.13              Участь у моніторингу якості освіти учнів гімназії.
Головними принципами методичної роботи є її мобільність і оперативність, випереджаючий характер, оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм, практична спрямованість культурних знань і моральних цінностей.
Усі заходи методичної роботи в гімназії здійснюються з урахуванням мети, завдань, теми занять.
Тому, структура, зміст, методичної роботи визначаються рівнем компетентності педагогів. Так, на першому (мотиваційному) рівні увага зосереджується на теоретичному осмисленні проблеми, організації практичних занять, обговореннях за «круглим столом» тощо. На другому рівні (аналітичному) проводяться науково-практичні конференції, обмін досвідом, творчі звіти вчителів з цієї проблеми.
У гімназії створені предметно-циклові об’єднання з:
- гуманітарних наук;
- природничо-математичних наук;
- початкових класів.
Методичні об’єднання планують свою роботу відповідно до науково-методичної проблеми. Робота над певною темою починається з опрацювання її теоретичних засад, після чого проводяться практичні заняття, обговорення новинок методичної літератури, творчі дискусії, засідання «кругло столу», презентації досвіду, моделювання уроків і позакласних заходів.
Результатом такої діяльності є позитивні зміни у професійній підготовці вчителя, розробка методик вивчення окремих предметів.
Застосовуються в гімназії не тільки традиційні, але й інтерактивні форми методичної роботи з педагогічними кадрами: консиліуми, діалоги, методичні ринги, круглі столи, ділові ігри тощо.
Цікавою колективною методичною формою роботи є тижні педагогічної майстерності по темі «Інноваційна освітня діяльність – вимога часу», на якому всі методичні об’єднання представляють свої творчі доробки:
-   презентацію методичного об’єднання вчителів початкових класів;
-   творчий звіт методичного об’єднання вчителів природничо-математичних дисциплін;
-   панораму педагогічних ідей і знахідок методичного об’єднання вчителів гуманітарних дисциплін;
Дуже велика увага приділяється і такій формі, як взаємовідвідування уроків, що є не тільки школою обміну досвідом методикою викладання предметів, а й одним із практичних шляхів установлення міжпредметних зв’язків. Масовість, систематична допомога молодим учителям, взаємодопомога й творчий підхід до роботи, підвищення педагогічної майстерності, кваліфікації педагогів – основні переваги цієї форми методичної роботи.
Важливою формою роботи щодо втілення у практику ППД, популяризації предметів є тижні наук. Проведення їх заздалегідь планується методичною радою і є своєрідним звітом учителів про свою роботу. Під час проведення  тижнів вивішується його план, виставляються методичні доробки вчителів, творчі здобутки учнів, ілюстрації й фотографії заходів і фрагментів проведення уроків. У рамках тижнів проводяться відкриті уроки, гуртки, секції, вечори, фестивалі. Під час проведення таких тижнів учителі намагаються якнайкраще представити свою роботу, досягнення, успіх, перемоги, презентувати себе як у ролі вчителя, керівника гуртка чи секції, так і в ролі артиста. Така робота демонструє співдружність всіх учасників навчально-виховного процесу,  допомагає наблизити навчальний предмет до життя, стимулювати інтерес до його вивчення.
Особливою формою методичної роботи в гімназії є засідання групи молодих учителів, на якому вчаться як правильно вибрати метод чи прийом роботи на уроці, чим зацікавити учнів, як активізувати їхню навчальну діяльність.
Постійний потяг до самовдосконалення, наявність особистісної мети й саморозвиток, оволодіння раціональними прийомами самоосвіти, уміння аналізувати, оцінювати власну діяльність і робити з неї адекватні висновки – основні компоненти творчого розвитку особистості педагога, його творчої педагогічної фантазії.
Раціональне поєднання колективної й індивідуальної творчості забезпечує якісне розв’язання навчальних проблем.
Творчий,  продуктивний характер науково-методичної роботи, тісне поєднання її з практикою навчання й виховання на уроці, спрямованість не тільки на кінцевий результат, а й на розвиток здібностей учнів є тим стрижнем, навколо якого створюється специфічна атмосфера співтворчості вчителя й учня.
Таким чином, організація методичної роботи в гімназії вирізняється системністю та змістовністю, забезпечує умови для формування професійної мобільності педагогічних працівників в умовах сучасного суспільно-професійного устрою. ЇЇ результативність свідчить про системну та ефективну роботу педагогічного колективу в режимі інноваційного розвитку, у тому числі з позицій управління ним. Стабільна позитивна динаміка у формуванні внутрішньої та зовнішньої мотивації педагогів до підвищення професійної майстерності; висока позитивна оцінка  на різних рівнях інноваційного досвіду гімназії, результативність самоосвітньої діяльності вчителів і творчого пошуку з упровадження в навчально-виховний процес новітніх освітніх технологій у межах розвитку інноваційного простору закладу засвідчують вихід гімназії на новий виток безперервного педагогічного вдосконалення та пошуку.

____________________________________________________________________________________________________________________
Фотогалерея
...


Комментариев нет:

Отправить комментарий